Category Archive: A Piece of Me

Senandung Rindu Bonda


Dalam kembara intelektual yang menguji minda dan emosi di bumi yang asing ini, suami dan anaklah yang menjadi matahariku. Walau sekelam dan sedingin mana kurasa, merekalah yang menghangatkan diriku. Kini dengan jarak ribuan… Continue reading

Jihad Ilmu Bonda


  Cepat sungguh rasanya 2 minggu berlalu. Dalam tempoh tu lah saya berusaha untuk menolong keluarga memulakan hidup semula di Malaysia setelah 3 tahun menjadi perantau. Memang macam-macam benda kena buat sampai tak… Continue reading

2 in 1 Meal Prep


Mungkin di mata orang lain, ini makanan orang pemalas. Hehe. Tapi inilah cara penyediaan makanan yang saya amalkan untuk keluarga kecil saya. 2 in 1. Masak sekali, makan 2 hari.; p Makanan halal… Continue reading

I Wish One Fine Day…


  Four years ago, I was just an ordinary girl who loved to take challenges. That was why I went to an Islamic show audition just for the sake of experience because I… Continue reading

My First Conference Paper Presentation in Istanbul


It has been long, hasn’t it? After 2 months+ of hiatus, I think it’s now time for me to make a comeback. Actually I had been busy preparing for my first ever conference… Continue reading

Weekend Family Outing: A Coffee Session at Ealing Broadway


Last weekend, we did not have any specific plan. We just went to Ealing Broadway to buy a new tumbler for Papa, so that he can drink hot coffee wherever and whenever he… Continue reading

Weekend Family Outing: Acton Green Park


Last Sunday, we went to a nearby park at Acton Green. We have been living in Acton for almost 2 years but this was the first time we visited the park. Hehe~ Just… Continue reading

Kejutan daripada Papa dan Arish


Selalunya ada orang akan tanya,”Awak nak apa tahun ni?” Maka kita pun cuba cari jawapan untuk soalan tu. Jenuh la fikir, tak tau la nak apa. Kita pun siap-siap la dalam fikiran “Kalau… Continue reading

Cucu Baru Ayah dan Ummi ^_^


Alhamdulillah pada 1 September 2015, 8 pm waktu Malaysia, adik saya, Ayla Farihah selamat melahirkan seorang mujahid soleh. Kini ayah dan ummi saya ada 3 orang cucu dan semuanya lelaki! Ayah kata,” Ayah… Continue reading

A Year Older and Wiser? ;)


Alhamdulillah I got to celebrate my birthday again this year. Thank you so much for the warm wishes. Being a year older, I hope to be wiser and better in all aspects of… Continue reading