Teka Silangkata (Tema: Kesan Kejatuhan Baghdad)


Assalamualaikum 😀

Sebelum ini saya ada kongsikan permainan Bahasa Arab yang dihasilkan oleh pelajar saya. Kini saya ingin kongsikan pula permainan umum yang boleh dibuat dalam kelas supaya sesi pembelajaran menjadi lebih menarik dan menyeronokkan. Saya telah memberi kerja untuk para pelajar saya untuk mencipta teka silangkata dengan tema yang umum dan alhamdulillah, mereka telah menghasilkan teka silangkata yang kreatif dan menarik. ^_^

Di blog ini, saya akan kongsikan hasil kerja anak murid saya supaya ia dapat dimanfaatkan bersama-sama. Mudah-mudahan para pelajar saya akan mendapat pahala berterusan apabila hasil kerja mereka digunakan untuk menyemarakkan lagi pembelajaran Bahasa Arab.

Sesiapa yang menggunakan hasil kerja ini untuk sesi pengajaran, harapnya dapat beritahu dengan meninggalkan komen di bawah atau emel di upfiruz@gmail.com supaya saya dapat membuat pemerhatian mengenai keberkesanan permainan dalam pengajaran Bahasa Arab. Syukran jazilan 😀

Karya: Mohd Ali bin Jainneh

kesankejatuhanbaghdad

cluekesankejatuhanbaghdad

Jawapan:

jawapankejatuhanbaghdad

Selamat mencuba!